lördag

Himmeln

För mig är oftast en grå himmel,
en grå dag, Tyvärr!

Jag förstår inte varför jag tänker så,
kan ha och göra med att jag tycker den är opålitlig.
Och vem gillar opålitlighet?
Nä, exakt!

Opålitlig, för att det kan börja spöregna när som,
eller så spricker det upp och solen dyker upp.
Ja. Så det kan bli både väldigt bra,
och fruktansvärt förjävligt.

Men egentligen, de dagarna är så mysiga.
De är bäst om det är en lat helgdag.
För då är det som gjort för mys,
Massa mys!

O sen så är det ganska behagligt ljus.
För när solen är som starkast,
kan det bli jobbigt att få i ögonen.
Men en ljusgrå himmel,
ger ett behagligt snällt ljus,
ett jämnt ljus, jämnt ljusflöde!

Optimisten i mig har dessvärre inget intresse i gråa dagar.
Den gillar soliga dagar, när en promenad är underbar.
Oavsett årstid så älskar den solen!
Jag älskar solen!
Solen är en nyttig stoooor Apelsin!
Och vi en ärta!

Pessimisten, den gillar nog inte gråa dagar.
Men den gillar väl inte lika mycket,
som den är skeptisk till?

Vad tycker du om dina gråa dagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar