måndag

Dagar

Måndag.
För många är det veckans tråkigaste dag.
väldigt många har måndagssjukan.
Ja. Den sjukdomen, den är hemsk!

På tisdagar, 
är man oftast mer vid liv,
mer ork och vilja att göra någonting.
Det är bra att det kommer nya dagar hela tiden.

Lillördag, Onsdagar,
många männsikors lillördag.
Det ger en del personer möjlighet till helgkänsla.
För många är det viktigt med den känslan!

Och torsdagar,
Lillsöndag opraktiskt sett.
Ja. Segt att vara dagen-efter-lillördag,
speciellt dagen innan helgens första dag.

Helgen börjar på Fredagar,
HELG. Den är äntligen här!
Man längtar 5 dagar i veckan till denna händelse
Den ger tid till en själv, vad man själv vill!

Lediga lördagar.
Är väldigt skönt att ha. Ta igen hela veckan!
Man kan ligga på soffan halva dagen,
ta igen sig från fredagen, onsdagen. veckan.

Lata söndagar.
Vem njuter inte av dessa?
Vem hatar inte att det är veckans sista dag?
Alla vet vi att allt börjar om igen, måndag - söndag!

Alla människor, jag tycker vi ska vara glada för att vår vecka,
Att den är som den är, när den är.
Fast det hade varit skönt med 30h per dygn.
Det hade gjort att man hade hunnit med allt man vill,
OCH sova ut!
Halva vitsen med ett dygn!

Men en bra början är ju att det bara är 5 vardagar,
och 2 helgdagar.

Tacka den som införde 2 helgdagar mitt i allt!
Dom behövs, och jag tycker om dom!
<3

1 kommentar:

  1. Sötisnosis! x
    Men björnbär är ju gör gött!! Önska jag oxå hade det! Rårörda lingon har jag inte heller :(
    Hallon funkar alltid, mums-mums! färsk frukt på frukost o glass o pannkakor o i sallad m.m. är oxå värsta hitten :D Redovisningen gick bra :) *hoppas jag!*

    Du har ganska så (men inte helt;P) rätt i det där om veckan lilla syster :) pussar!

    SvaraRadera